onsdag 4. juli 2007

Siden sist

Hittil ønsker 56% seg pjatt i bloggen min. Jeg er en tilfredsstiller (høhø), og presenterer herved et pjattete innlegg:

Siden sist:

Siden sist har jeg feiret 1-års jubileum i arbeidslivet. Det ble feiret med en cola, melkerull og en pizzabit på kontoret. I stillhet, med andre ord. Det er rart å tenke på at det er et helt år siden jeg kom forvirret til min første arbeidsdag. Jeg kunne ingenting, og skjønte ingenting. En virkelig drømmeansatt, altså.

På en måte kjennes det ut som lenge siden, og samtidig føles det som i går. Jeg har alltid tenkt at jeg ville være full av erfaring etter ett år. Selvsikker og full av faglig integritet. Nå må jeg vel innrømme at jeg fortsatt sliter litt med selvsikkerheten. Men det hjelper å lære opp en ny. Nå merker jeg hvor mye jeg har lært, og at jeg faktisk greier å svare på spørsmålene hun stiller.

Ellers har jeg sett på mye regnvær. Og jeg har klatret ombord på en seilbåt. Uten rekkverk. Jeg var en smule bekymret, men jeg falt ikke ut i vannet. Det hjelper å klamre seg til enhver liten tråd man tror kan hjelpe.

Jeg har også bestilt en frisørtime. Nå kan ethvert mannfolk dumpe meg. Jeg er klar. Alle vet jo at en hårklipp hjelper mot eventuelle knekk i selvfølelsen.

Også har jeg lært at piggsvin lager en merkelig lyd når det regner. De rister liksom piggene mot hverandre, slik at det kommer en gnissende lyd. Den lærdommen er dyrebar, jeg regner med jeg kan score noen poeng hos alle og enhver med den. Dessuten skremte det lille dyret livsskiten ut av meg. Hvem vet om de kan sprute de piggene mot dem de ikke liker?

De siste dagene har jeg vært en del i sengen. Det hadde vært fint å si at det var sammen med en mann, og at alt vi har gjort er å ha sex og å koseprate. Frokost på sengen, og alt det der. Men den gang ei. Jeg ligger der alene. Enten sover jeg (utrolig hvor mye søvn et lite menneske må ha), ellers så taster jeg på mobilen min. Jeg er en racer på QuadraPop nå. Highscoren min er 35900. Noen som slår den?

Som dere ser har det ikke skjedd så mye siden sist. Hjernen min er full av bomull, og det eneste innlegget som funker nå er et slikt. Og det er forhåpentligvis bedre enn ingenting.

7 kommentarer:

Hjerterdame sa...

Ja, du har helt rett; det er bedre enn ingenting! Det er faktisk intr pjatt det der! :D

Å tilbringe tid i senga er nydelig, selv uten mann. :)

mirakel sa...

Du blir jo glad uansett hva jeg skriver..? Min største fan, var det ikke slik? :p

Seng er bra. Den frister bare så utrolig lite akkurat nå.

Unknown sa...

Piggsvin er kjempebra å ha i hagen. De rydder opp og tar seg av småkrek. De er bare snille de:)

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med godt forhold til dyr

Frøken Fryd sa...

Helt enig med Hjerterdamen; pjatt er bedre enn ingenting :-)

Men seilbåt i regn... hjelpes, hørtes ekstra vått ut!

mirakel sa...

Ego: Piggsvin fjerner edderkopper. Som du vet er edderkopper det værste jeg vet. Så da tåler jeg eventuelle pigger i leggen. ;)

Frøken fryd: Supert. Da vet jeg hva du har stemt! :)

Seilbåt i regn betyr ikke nødvendigvis at man var ute på vannet. Ihvertfall ikke på ordentlig. Jeg satt egentlig inne. Vågestykket var å komme seg på og av den lille båten. Men jeg overlevde!

Ragnhild sa...

Hehe. Jeg har tohundretusen og noe i high score på quadrapop på mobilen (jeg skylder på lite engasjerende forelesninger, for det er egentlig litt flaut, merker jeg)..

mirakel sa...

Ragnhild: For en QuadraPop-nerd så er det ingenting å skamme seg over. Jeg er faktisk voldsomt imponert. Du må være rask til å få snudd notene kjapt! *beundre*