fredag 6. juli 2007

Klisjè

Det finnes en del klisjeer som funker. Også finnes det en hel del som ikke funker. Jeg tenkte jeg skulle berike mine lesere (og nå hørtes jeg viktig ut) med en liten liste på hver. Les og lær.

Klisjeer som funker:
* å danse hjemme, til musikk.
* å holde hender.
* å sende melding bare fordi man tenker på den andre.
* å skrive små lapper som henges på speil o.l.
* å ta siste dansen på byen sammen.
* å gå tur i regnet.
* å ligge i skje.
* å kysse/holde hender i smug.
* å holde hånden på halsen/nakken mens man kysser.
* å spille gitar.
* å være på kjærlighetstur.
* å se hverandre dypt inn i øynene.
* å gi smykke, kort, sjokolade eller blomster.
* å låne bort jakke til sin frue som fryser.
* å fri.

Klisjeer som ikke funker:
* å ringe, for så å synge "I just called to say I love you". (det var søtt når jeg var 13, men nå er det bare sært)
* å råkline offentlig.
* å skrive dikt i hjerte/smerte-stil.
* å hviske.
* å danse hjemme, uten musikk.
* å skrive klissete meldinger på Facebook-wallen, slik at alle kan se det.
* å kalle noen pus, baby eller elskede.
* å spørre hva den andre tenker. (vi har alle opplevd/gjort den: "hva tenker du nå?")
* å synge kjærlighetssang utenfor vinduet til sin kjære.
* å gi en bamse.
* å ha sex i et hav av roseblader og stearinlys.
* å løpe mot hverandre i en blomstereng/i regnvær.
* å la seg løfte av sin mann, for så å snurre rundt mens man hviner lykkelig.
* å ta Dirty Dancing-stupet.
* å gjøre det slutt med "det er ikke deg, det er meg".

14 kommentarer:

Anonym sa...

hmm.... tja, for meg så funker det veldig utmerket å bli løftet av en mann som jeg elsker og samtidig hvine av fryd.... :D


Elsker det!


hilsen sentimentale meg :D


(er det derfor jeg velger å være anonym, mon tro? For å unngå å få pepper av mirakel?)

mirakel sa...

Den er jo superklisjè! Selv hadde jeg følt meg altfor tung, og hadde sannsynligvis klart å velte en dyr vase med bena mine. Men det er jo bare meg, da.

Jeg er vel ikke kjent for å gi så mye pepper, men anonymitet er lov uansett. :) Selv om man blir nysgjerrig, da. ;)

Anonym sa...

Hihi, jeg spør "Hva tenker du på" nesten daglig! Men det er jo fordi jeg lurer på hva han tenker på akkurat der og da! Hvisking i et telt ser jeg for meg kan være litt... søtt? :)

Jeg skjønner forresten ikke hvordan du kommer opp med alle temaene du skriver om!

Anonym sa...

Uenig her! Å gi bamse synes jeg fungerer fint. Jeg fikk nemlig en bamse av kjæresten tre dager etter at vi først møttes, og den var til stor hjelp når savnet ble for stort. (må bare nevnes at på den tiden bodde vi jo i to forskjellige land..)
:-P

Minneapolise sa...

Vi sier baby eller babes hele tiden, men tror nok det ville vaert annerledes paa norsk..

Sorgenfri sa...

Jeg sliter mest med "skatt" egentlig. *grøsse*

mirakel sa...

Sullemitt: Tja. Hvisking i telt fordi man ikke skal vekke andre er greit. Å stille hviske "jeg elsker deg" i øret er kvalmt. Det er en tynn linje. ;)

Nirkatu: Jeg har både gitt og mottatt en bamse. Men akkurat nå syns jeg det er litt flaut. :)

Minneapolise: Det er kanskje annerledes i USA? Her blir det jo mer "beeeibi".

Ond Giraff: Skatt, ja!!! Det stemmer! Glemte visst den. Men den er nesten værst...!

Gretten sa...

Stort sett enig, men punktet om klining er bare tull. Kline er digg! Det klines for lite i dette landet.

Mvh Gretten som aldri har vært eller vil bli redd for å kline selv om Mirakel indirekte oppfordrer til prippenhet ;-)

mirakel sa...

Tro meg, Gretten. Klinings er digg. Bare ikke i all offentlighet.

Og jeg oppfordrer definitivt ikke til prippenhet. Det er jo kjedelig. :p

Anonym sa...

Ok, hvisking i øret er kanskje litt... slesk man med rosa skjorte og sleik fra Oslos beste vestkant? :P

Alt kommer vel an på situasjonen og måten det gjøres på! Det med bamser har jeg aldri skjønt, greit til små barn men... Hva skal man med dem som voksen da? Blir bare rot! Hehe, så romantisk var jeg liksom...

mirakel sa...

Der beskrev du den klassiske som hvisker i øret, ja. Eventuellt en poetisk svekling som ikke får nok av deg.

Vel. Jeg har en lenestol full av bamser. De tar opp plass, og jeg har ikke hjerte til å stue de vekk. Så. Ingen bamser til meg, takk. ;)

Lothiane sa...

Klining, selv i all offentlighet, synes jeg er helt kult! Ikke å se på, altså.. men å bedrive. ;)

Fikk en gang beskjed om å ta desserten hjemme. Det var litt flaut.

mirakel sa...

Håhåhå! Du er en av de der, ja! ;) Jeg ville antagelig mumlet halvhøyt at dere måtte skaffe dere et rom, ja. Hehe! Men det kan sikkert være en liten piff i forholdet å gjøre slik, da.

Klining hjemme/på bortgjemte steder er fint. :)

Lothiane sa...

Klining er i det hele tatt skikkelig ålreit! :)

... og som oftest pleier jeg å holde det på hjemmebane.