onsdag 2. mai 2007

Topp ti (nye) krav

Min kjære søster foreslo at jeg kunne skrive en nydatert liste med krav til fremtidig mannfolk. Og det var jo en lysende idè. I grunn en mye bedre vinkling enn den forrige posten min. Jeg ber dere dermed om å overse forrige innlegg, og heller konsentrerer dere om denne.

Det frister å bare ha ett krav (at han er singel), men jeg er jo faktisk ikke så desperat. Ikke enda.

Jeg unnlater å liste opp de fleste selvfølgelighetene. Regner med at alle forstår at jeg ønsker en singel, trofast, ærlig og snill mann.

Og denne gangen er det i prioritert rekkefølge. Det gjør det hele litt mer spennende.

1. Han skal drepe edderkopper. Ikke bare slippe de ut i det fri, og definitivt ikke vifte de i ansiktet mitt. Mos de til bittesmå støvkorn så raskt som mulig.

2. Han skal elske meg sønder og sammen. Altså, på den sunne og naturlige måten. Har ikke fryktelig lyst på en som bokstavelig talt elsker meg sønder og sammen. Det er jo bare skummelt/farlig.

3. Han skal være uten barn eller ekskone. Her er jeg faktisk litt streng. Det funker ikke (for meg) å være med en som har opplevd alle slike ting før. Rett og slett. Samtidig er jeg lei av jomfruer. Veldig fint om han har brutt med moren sin, forresten. Det bør ikke forventes at jeg smører matpakke om morgenen. Glem det. Jeg greier ikke det til meg selv en gang.

4. Han skal ikke ha store "issues", i mangel på et bedre ord. Jeg gir gjerne omsorg og støtte, og tror faktisk at jeg tiltrekker meg folk som trenger det. Men jeg vil gjerne ha en som er (noenlunde) følelsesmessig stabil. Jeg trenger en som kan roe meg ned når jeg selv er hysterisk.

5. Han skal få meg til å le. Og jeg skal få han til å le. Vi skal rett og slett ha det rasende festlig sammen. Hadde egentlig vært supert om han f.eks hadde blogget litt, for jeg syns bloggere kan være himla morsomme. Og da ville han kanskje også ha tillatt at jeg blogget om han.

6. Han skal komme godt overens med familien min, og gjerne også vennene mine. Han skal i det minste forsøke. Egentlig et rimelig kjedelig punkt, men det er meget nødvendig. Det er ganske slitsomt å hele tiden passe på at familie, venner og han selv er fornøyde med hverandre. Særlig for meg som er livredd pinlige tausheter.

7. Han skal være interessant å prate med. Jeg faller f.eks gjerne for de som vet små unyttige ting. Slikt fascinerer meg. Det beste er om man finner en som man kan ligge og skravle med en hel natt. Og jeg vet at de fleste mannfolk syns det er kjedelig, og at de kanskje heller vil være litt fysisk aktive.. men jeg mener det er vel så bra å ha litt kvalitetstid på den måten som på den andre måten. Selv om begge er nødvendige, selvsagt.

8. Det er ikke dumt om han er litt å se på. Jeg er såppas overfladisk at jeg liker å se vakre ting. Se forøvrig lenger ned i innlegget.

9. Det hadde vært supert om han også syns at jeg var litt å se på. Og at han kunne si det ganske så jevnlig. Jenter liker å høre slikt. Hvorfor tror dere vi spør om vi er fine i diverse klesplagg? Så dere kan si at vi er fine uansett hva vi har på oss, selvsagt.

10. Så var det disse IT-konsulentene eller lærerne. Gi meg en slik en!


Hvis noen ønsker eksempler rent estetisk kan jeg vise dere bilder:


Taylor Hanson. Min første kjærlighet.


Mads Mikkelsen har en eller annen merkelig sjarm.


Orlando Bloom funker best som Legolas. Da er han en lekkerbisken.


Jepp. Henry i Ugly Betty er en drøm.


Jeg ser nå at mine topp ti var helt, helt normale. Så jeg er vel en kjedelig jente, slikt sett. Men da har jeg forsøkt å blogge om dette temaet, og jeg merker at det er utblogget. Lover å ikke lage en slik liste til, med mindre det er for å sammenligne et fremtidig mannlig bekjentskap.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg røyk ut allerede på singel-kravet. Skitt altså!

Anonym sa...

Hehe, da må du sjekke alle mulige kandidater framover opp mot denne lista.. ;) Nå må jeg stikke.. Trøtt i dag!

Lothiane sa...

Jeg håper du finner noen som passer lista di! Skal bli artig å lese referat fra fremtidige byturer der du går rundt med skjema og forhører menn du møter. ;) Det hadde egentlig vært ganske moro.

Men disse mennene har sikkert sine egne lister. Det kan bli komplisert...

Tror jeg skal klare meg uten liste, selv om det er flere punkter her jeg følger deg på. :)

mirakel sa...

Hjorten: Søren og. Jeg hadde håpa du skulle oppfylle alle kravene.. ;)

Mette: Will do. Må vel vente til litt ute i bekjentskapet, men da skal lista frem. :)

Lothiane: Det HADDE vært kjempe morro å gå rundt med en slik liste. Hmm.. kanskje foreslå noe slik på en fest en gang. Jeg gir i så fall fullt referat her inne, selvsagt.

Og jeg vet at hvis det bare klaffer.. da betyr ikke listen noenting lenger.

Esquil sa...

ikke ta det så tungt hjorthen, jeg flagret rett ut på punkt en. Har kastet ut to edderkopper mykt og forsiktig bare dette døgnet. peace&love. Dessuten har jeg exkone. akkurat det syns jeg var et blodig urettferdig krav, jeg har vel sett henne ca. en gang siste fem år. Og ikke har jeg noen kjent form for humor heller.

men jeg har studert både IT og pedagogikk. (og hoppet av for å gjøre noe som ga meg draget. bad move.) Og jeg synes at både du og Taylor Hanson er riktig så billedskjønne damer.

Anonym sa...

Håååå...! HAN MOBBA TAYLOR!!!!! Monica, slik er ikke lov her!!!!!!!

mirakel sa...

Esquil: Skam deg! Taylor er en viril og bra mannemann. Jeg tror du bare er misunnelig på hans vakre ytre og hans store suksess blant damene.

Ellers: Når du scorer 2 av 2 på yrke må du jo være en knakandes bra kar? Men jeg tipser deg om å droppe goodwillen for de edderkoppene. Husk at hver gang du dreper en, så gjør du mange/meg meget lykkelig. Angående ekskone kan jeg til nøds være med på den. Kun prat en gang i skuddåret får vel være greit.

Taylovah (hehehe): Det er definitivt ikke lov! Jeg er litt sinna, men har samtidig medynk for stakkaren. Han takler bare ikke at Taylor er mer mann enn han er.

Taylor er rett og slett dritfin. Type manndomsfin. *hirr*

Frøken Makeløs sa...

Jepp, denne listen var nok mer fornuftig enn den forrige, men noe mindre underholdende, vil jeg si. Lykke til!

mirakel sa...

frøken makeløs: Jepp, ikke så underholdende. Men jeg likte den bedre allikevel. Føler meg ikke SÅ storforlangende, ihvertfall. :)

Esquil sa...

sant, jeg gir meg, taylor er virkelig dritfin. faktisk, hvis jeg får en lengre fengselsstraff og blir nødt til å skaffe med bitch, håper jeg han sitter i nabocella.

mirakel sa...

Godt å se at du tok til fornuften, Esquil. Du er kanskje rede til å bli med på gruppen "I would Mmmbop the shit out of Taylor Hanson" på Facebook nå. Du skal være hjertlig velkommen.

Frøken Fryd sa...

...og jeg ser at jeg skal holde Kjærsten min unna deg -jeg tror jaggu, med unntak av det faktum at han er meeeeget usingel, han passa inn i samtlige kriterier jeg!

mirakel sa...

Hege: Takk for at du gnir det inn. Jeg er jo ganske sjalu på deres forhold fra før. ;) Men, ja. Ta godt vare på den lille skatten din. :)

Frøken Fryd sa...

Uh, det var ikke meningen å gni det inn, altså!

mirakel sa...

Og jeg mente ikke å virke sur på den kommentaren. Prøvde bare å være litt morsom. Hehe!

Men, mitt viktigste budskap var: dere virker som et veldig bra par, og dere må ta vare på hverandre. :)

Frøken Fryd sa...

Skjønte at du ikke var sur altså. Hehe, her kommer ulempen med skriftlig kommunikasjon fram, gitt ;-) Begge prøver å være morsomme, uten at vi helt vet om vi forstår hverandre.

For øvrig; hvordan får du til å starte hvert blogginnlegg med bilde på siden?

mirakel sa...

Hehe! Sant, sant. Er ikke så lett når man ikke hører tonefall og ser kroppsspråket ellers. ;)

Hvis du mener hvordan jeg fikser sånn bilde rent praktisk så er det bare å trykke på knappen som ligner et bilde (nummer to fra høyre) når man skriver et innlegg. Sånn som man vanligvis fikser bilder i innlegg.. også velger man at det skal være til venstre/left. :) Enkelt og greit.

Det jeg sliter med er å finne passende bilder til hvert innlegg.. ikke like enkelt og greit. ;)