onsdag 23. mai 2007

Livet

Jeg tenker på feiringen av min kollega som ble 70 år. Han er 47 år eldre enn meg. Dette bør tilsi at han har en hel del livserfaring, samt er blitt ganske klok. Litt sånn ugleklok.

Vel, han ga følgende råd:

"Når jeg har barnebarnet på fanget, så tenker jeg at dette er livet. Og når jeg spiser god mat, så tenker jeg at dette er livet. Og når jeg sitter her, så tenker jeg at dette er livet. Det er slik det skal være. Man skal ikke gå så mye tilbake, og heller ikke for mye frem. Man skal glede seg over det man har nå. Slik blir man lykkelig."

I dag har jeg en utslitt kropp og et tomt hjerte. Dette er livet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Og jeg sitter og nerder sammen med Arild (vi viser hverandre hva vi driver med på dataen) og tenker at nettopp dette er livet. Også hører vi på "Ring of fire" akkurat nå. Og da minnes jeg en fest hvor jeg og du sang høyt, og jeg tenkte at dette var livet.

Det var ekstremt godt sagt av kollegaen din. Du vet hvor obsessed jeg er på tid, så dette traff meg rett i hjertet.

mirakel sa...

*vinker febrilsk til arild, min elskede svigersønn*

:)

Ring of fire gir meg følelsen av å leve også, faktisk. Og du. Men jeg skal være flinkere til å minne meg selv på det innimellom. Det er tydelig at det gir et langt og godt liv.

Nå skal jeg legge meg mens jeg tenker på at dette er livet.

Nattaklem ;)

Anonym sa...

Enig, det var godt sagt. The Philosophy of Right Now.

mirakel sa...

Ja, The Philosopy of Right Now... jeg er ikke særlig flink til det om dagen. Må prøve å finne tilbake til den jeg var før, når jeg greide å finne små gleder i det meste.

Ha en fin dag, Rabbagast!

Lothiane sa...

Oj, den traff... :-O

En klok venn... veldig klok. Dette må jeg huske på. :)

mirakel sa...

Den traff forsåvidt meg også, selv om jeg ikke helt greier å glede meg over alt mulig enda. Må trene meg opp igjen. :)

Godt å se deg tilbake igjen, Lothiane!