søndag 15. april 2007

Små gleder

Dette bildet får meg alltid til å le. Nitro er den lille forskremte, og den som ser stor og slem ut er egentlig ganske snill. De bare leker litt. Begge er faktisk døde nå. Men, uansett. Bildet er tatt av Nitro sin første eier.


Nå vil jeg skrive ned en liten liste over de små tingene som har gledet meg i dag. Altfor ofte har jeg lett for å henge meg opp i de store tingene som skjer, og på den måten glemmer jeg de fine og små tingene i livet. Jeg kan også ha en tendens til å tenke på det negative, noe som jeg bør bekjempe så godt jeg kan. Jeg nekter å bli en gretten og bitter liten pike.

Jeg blir spesiellt lykkelig når:

* jeg kan stå opp akkurat når jeg vil.
* det lukter nytraktet kaffe i leiligheten min.
* jeg kan sitte ute i sola sammen med kaffekoppen min. Og røyken. Og bare meg selv i hele verden.
* jeg har oppe vinduet, og det er frisk luft i hele leiligheten. Luften er helt klar, og det lukter godt. Det slår på en måte mot meg når jeg kommer inn døren.
* jeg hører på en fin sang. Som f.eks Johnny Cash og June Carter med "Jackson" og "It ain't me, babe".
* jeg får en eller flere hyggelig kommentar på bloggen min. Ja. Dere betyr faktisk ganske mye i løpet av dagen min.
* jeg leser et innlegg i en blogg som får meg til å le eller tenke litt.
* jeg får en melding på facebook fra en jeg syns det er stas å høre fra. Og som er hyggelig å lese.
* jeg tror jeg ser en edderkopp, men så er det bare litt støv.
* jeg ikke ser en eneste edderkopp iløpet av hele dagen, foruten en som var død. Kunne dog gjerne unnvært liket også.
* jeg kan ta på meg et fint klesplagg, som f.eks kjolen jeg kjøpte i Oslo.
* fuglene kvitrer.
* sola varmer huden min, og jeg kan bruke t-skjorte.
* telefonen min ringer, og det er et hyggelig menneske i den andre enden. F.eks. min søster eller mamma.
* jeg har tid og lyst til å skrive små og meningsløse innlegg i bloggen min. Som dette.


Det var ikke store ting, alt dette. Noe større enn andre.


(nei, jeg vil ikke legge meg. Jeg vil ikke!)

4 kommentarer:

Lothiane sa...

Åh, mange fine ting!

Nå fikk jeg lyst å sette på Johnny Cash og June Carter. Fine musikken. :)

mirakel sa...

Ja, det er så nydelig musikk! Jeg ble (som de fleste andre) frelst når jeg så filmen "Walk the line". :)

Lothiane sa...

he-he, ja jeg også. Det er visst enkelte "eldre" fans som mener vi ikke er like gode fans som dem, fordi vi først begynte å høre på dem etter å ha sett filmen. Det blåser jeg i, det er jo alltid ulike måter man kommer borti musikk på, og film er vel en fin introduksjon. :)

Jeg har fått tak i mange av Johnny Cash' utgivelser. I tillegg noen av June, og den morsomste er en cd med gamle opptak fra 30-tallet. På de eldste er hun 8-9 år eller noe sånt. :)

mirakel sa...

Er ikke det merkelig? Man er ikke bra nok fan hvis ikke man begynte å høre på det når man var 1 år fordi en eller annen forelder introduserte oss til det. ;)

Morsomt med det av hun June som liten, da! Det var jo med i filmen også, husker jeg.