søndag 15. april 2007

Minner fra helgen

Meg den siste halvtimen på jobb. Sol og blid. Jeg visste det kom til å bli en fin helg.

----

I helgen dro jeg til Oslo. Mutters alene, men med en selvtillitt som strålte. Jeg elsker å reise alene. Nå skal det være sagt at jeg ikke akkurat var alene i Oslo. Ikke bare bugner byen av single, unge og attraktive mennesker, men jeg har også noen venner der (som selvsagt også er unge og attraktive). Denne helgen møtte jeg en god venninne fra folkehøgskolen, og jeg rakk også et lite møte med en ekskjæreste. Vi hadde et ganske komplisert forhold (og brudd), men ettersom årene har gått er vi nå ganske enkelt venner. Det er fint.

Når en bondetuppe som meg er i Storbyen legges det merke til en del ting. Jeg la merke til at folk ikke respekterer grønt/rødt-lys (!), at de aller fleste har en imponerende gjennomført klesstil, at nesten alle har det travelt, at det er mange fine mannfolk der, og at byen får meg til å føle meg fri. Jeg har tidligere vært ganske redd for Tigerstaden, men denne gangen trivdes jeg godt der. Kanskje var det sola, kanskje var det selskapet. Jeg følte meg bare så selvstendig og glad. Og det er vel ingen hemmelighet at jeg liker å føle meg selvstendig, eller hva?

Det er enkelte ting jeg gjerne vil huske fra denne turen.

Jeg har lyst til å huske at jeg og min venninne skulle kjøpe bussbillett på en kiosk. Gutten bak kassen spurte om vi ville kjøpe et skrapelodd. Jeg sa ja. Begrunnelsen min er at det er en vinn-vinn situasjon. Dersom jeg vinner får jeg penger, dersom jeg taper har jeg hell i kjærlighet. Gutten i kassen sa at det var en fantastisk tankegang, og jeg er helt enig. Jeg vant ingenting, så nå venter jeg på kjærligheten.

Jeg vil også huske følelsen av å komme på en fest hvor man ikke kjenner noen. Sjenert, skjelvende og litt stille. Det vanskelige øyeblikket når alle merker at du har kommet. For så å ønske deg velkommen med håndtrykk og interesse. Det var ikke skummelt å være på den festen. Det var bare bra.

Og når jeg og min venninne satt på en fontene og snakket. De gode samtalene kommer ofte på slike steder. Meg, henne og en brus. Det var kjempe fint. Venninnen min skjønner meg. Aker Brygge er også verdt å huske. Det var så nydelig der. Jeg har lyst til å sitte der litt mer neste gang.

Selvsagt ønsker jeg å huske samtalen med ekskjæresten min. Jeg har ikke så mange guttevenner, og setter veldig pris på å høre hans versjon av saker og ting. For min del var det en ganske spesiell tid vi hadde sammen. Ikke bare fordi vi snakket om det meste, men også fordi jeg med hånden på hjertet kan si at en gutt og jente kan være "bare venner", selv etter å ha hatt et forhold.

Alt i alt; en vellykket helg. Krysser fingrene for at alle som leser her har hatt det like flott.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hvor ble det av "vi var på homsebar og endte på tre stk en en seng"?!?

mirakel sa...

Å, stemmer. ;)

Hvis noen leser denne kommentaren: jeg hadde det flott i Oslo. Jeg endte opp på en homsebar, og fikk se menn i sykepleiedrakt, politiuniform og i lateks-ting. Også våknet jeg opp i en seng som jeg delte med to andre. Jeg, en jente og en gutt. Ganske kinky greier.

(bra nok nå?)

Monika sa...

Fin blogg du har;) leser hver oppdatering!
Hilsen Monika fra ED..;)

mirakel sa...

Så koslig at du leser her, Monika. Og nå fant jeg jo bloggen din også! Skal kikke innom litt senere. :)

Klem

Monika sa...

Bloggen min blir litt forsømt for tia..Bachelor-oppgaven tar litt tid, faktisk:p Og føler liksom at jeg må jobbe mer med det jeg skriver på bloggen enn jeg må på ED:)

mirakel sa...

Enig, Monika. Det er litt derfor jeg liker bedre å skrive her, faktisk. Liker godt å jobbe litt mer med det jeg skriver, enn å bare rable ned noe. :)

Anonym sa...

Det hørtes ut som en flott helt :-) Og du er flink som reiser så masse alene, man får ofte med seg andre opplevelser alene enn sammen med noen

mirakel sa...

Det er ganske spesiellt å reise alene, ja. Som jeg sier så er det den ultimate selvstendighetsfølelsen... må gjøres mer.

Klem klem :)

Anonym sa...

Ja, sannsynligvis sa det er