torsdag 29. mars 2007

Pjatt?!

(jeg lovte meg selv å ikke pjatte i denne bloggen)

I dag skal jeg se hvordan det er å legge seg klokka ni. Etter fire forferdelige morgener orker jeg rett og slett ikke mer. Jeg vil våkne opplagt og klar for en ny dag i morgen. Så nå har jeg altså tjue minutter på et lite innlegg, også er det rett i seng. Jeg har allerede ordnet meg ferdig, men jeg mistenker at jeg må ha en nattarøyk til.

Erfaringer gjort gjennom dagen:
* jeg er lei av å stå opp tidlig, og nå er det fryktelig greit med ferie snart.
* det er hyggelig å komme på jobb når: man møter blide kollegaer og klienter, det er strålende sol, kaffen er klar og røyken smaker fortreffelig.
* jeg er "lett å lede", og trenger å skaffe meg noen egne meninger snart.
* jeg bør følge magefølelsen min.
* jeg blir lett stressa.
* lyserosa er ikke så fint på en ganske kraftig meg.
* bryggekos trenger ikke å være dyrt; pizzastykke, cola og new energy på 7/11 ble 50 kr, og bryggekosen varte i flere timer.
* jeg har ufattelig gode venner, og i dag møtte jeg en av de spesiellt gode. Ida, min Ida.
* å se sola gå ned er ufattelig nydelig.
* håret mitt ser ikke nyklipt ut lenger.
* å gi dyr personlighet er et flott tidsfordriv (svaner er overlegne og litt skumle, måker er masete og usikre, duer er nysgjerrige og tomme).

I går lærte jeg at "The Butterfly Effect" er en ufattelig bra film, men at den gjør meg litt mørkeredd etterpå. Jeg skal allikevel kjøpe den, for den er verdt å ha. Jeg lærte at jeg elsker å være sosial igjen, og at også Hanne er en av de bedre vennene jeg har. Dessuten ble jeg minnet på hvor hyggelig det er å grille pølser, og at is smaker best i sola. Jeg har rett og slett hatt en liten tjuvstart på sommeren, noe som er supert.

Da har jeg ti minutter til en røyk, også er det leggetid for små mirakler.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ikke det verste pjattet altså! ;) Så det går nok helt fint. Det er så rart, for du skriver med en helt anna tone her, enn på LJ. Og jeg liker det, jeg. :)

1 dag igjen til helg, gud a meg.. Våkna i dag og tenkte: "ååååh, så deilig at det er lørdag, og jeg kan sove så lenge jeg vil..." helt til jeg kom på at det var fredag. ;)

Klem og kos :)

Hanne sa...

Likte denne bloggen, du skriver utrolig bra vennen :) Morsom er du! Klemmer

mirakel sa...

Mette: noen ganger er det bare pjatt i hodet mitt, så da blir det vel sånn. Jeg skriver litt annerledes her, ja. Og det er veldig befriende...

Og nå er det jammen meg helg. Og ferie, for din del. Kos deg i kveld!

Hanne: så bra du liker bloggen min, da! Er godt å ha dette stedet, syns jeg. Håper vi sees snart!