søndag 18. mars 2007

Første innlegg


Det er alltid vanskelig med det aller første innlegget i en ny blogg. Prestasjonsangsten griper tak i meg, og jeg lurer på: hva har jeg egentlig tenkt med denne bloggen? Har jeg virkelig behov for å skrive innlegg som alle kan lese? Egentlig har jeg en dagbok inne på LiveJournal, og der trives jeg godt. Det blir innlegg nesten hver dag, og jeg får virkelig skrivd ut følelsene mine. Men jeg skriver kun privat, og det dekker kanskje ikke eksponeringsbehovet mitt? Jeg merker at jeg vil prøve å skrive slik at alle kan lese.

I går var jeg på innflytningsfest hos Hanne og Christian. De har kjøpt et ufattelig stilig hus, og det ble feiret med en bra fest. Det er alltid det hos dem, egentlig. Punsj, bra folk, kul musikk og en ulastelig stemning. Akkurat sånn det skal være. Jeg endte (tradisjonen tro) med å sove hos dem, noe som var veldig hyggelig. Kanskje ikke så hyggelig å våkne med gårsdagens klær og Karius-og-Baktus-hår, men dog.. jeg trengte en søndag sammen med venner i dag. Noen ganger kan det være vel ensomt å sitte helt alene hele søndagen. Tross "Everwood", "Men in trees" og andre fine serier...

Uansett. På festen snakka jeg litt om blogging, og jeg merker at jeg er ufattelig fascinert av folk som skriver blog. De som skriver for venner, kjente og også helt ukjente. Det viser styrke og karakter, kjenner jeg. Så da vil jeg vel bli som de jeg fascineres av. Etterhvert får jeg nok mer taket på å skrive her inne, antar jeg.

Ja. Da var første innlegg unnagjort. Jeg var visst ikke mer kreativ akkurat nå...

Natta, godtfolk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du var visst kreativ du! Kjempefine innlegg, og det merkes at du tenker mer over hvordan du skriver. På en positiv måte. :) Nå kan jeg jo følge med både her og på LJ (hah, tenk, jeg har tilgang begge stedet!). :)

Gleder meg til neste innlegg!

mirakel sa...

Ja, nå kan du lese både her og der. ;) Husker jo hvor morro det var å blogge sånn før... håper det ikke dabber av nå, da!

Snakkes snart! ;)