lørdag 21. juni 2008

Forandringer

Man skulle tro jeg hadde tidenes kjærlighetssorg. For det er vel da kvinner flest går til frisøren, ikke sant? Bare sånn for å vise at man går videre, at man ikke dveler ved gamle flammer. Og kanskje muligheten til å gni inn hvor vakker man er dersom man skulle møte den tapte kjærligheten.

Men, for å ha kjærlighetssorg må man ha et kjærlighetsliv. Og for tiden har jeg lite av det.

Så når jeg var hos frisøren sist så var det for min egen del. Jeg bryr meg ikke om hva andre mener, jeg bryr meg ikke om hva eksene mine synes. Det jeg derimot bryr meg om er muligheten til å koble helt av. Det er hodebunnsmassasje og lukten av lukseriøs shampo. Det er følelsen av å slippe kontroll, det å prøve noe man aldri har gjort før.

Og det er muligheten til å få noe helt nytt å se i speilet.

Meg som leker meg i en tom togkupè. Jeg har fått krøller! (og jeg ser dum og innbilsk ut, men det syns jeg hører til når man poster bilder av seg selv på nettet)


Her får dere se meg i en svært eksklusiv vinkel. Store jenter bør alltid tas ovenfraogned, men jeg gjorde et unntak. Himmelen var jo fin, da.


Her er den vanlige vinkelen. Den er best, ja.


Og her er søstrene sisters. Nå kan dere vel se forskjell?



(Helgen er fylt med bekymring for morfaren min som er syk, mormoren min som er redd, moren min som er sliten, faren min som støtter og søsknene mine som blir litt borte. Det er sorg og redsel og håp og glede. Alt sammen kommer hele tiden, sånn cirka annenhver gang. Så da er det godt å bare være litt overfladisk.)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin du ble! Synes du ser både voksen og søt ut! Håper det går bra med morfaren din og alt sammen. Klem

mirakel sa...

Anonym: Takk! Morsomt med så store forandringer, egentlig. Kikker meg i speilet hele tiden, og kjenner meg knapt igjen! Hehe!

Morfar klarer seg gjennom det meste, men det tærer selvsagt på å være så syk lenge (vært i et år nå)... Jeg håper det beste for han skjer, på en måte.

Anonym sa...

Du ble kjempefin pá háret!!! :) Selv synes det sjelden om jeg klipper meg, siden jeg har langt hár, men jeg tok meg en liten tur til frisóren her nede for á lette litt pá luggen.

Og ja, jeg liker ogsá at bilder av meg blir tatt ovenfra. *fnis*

Sá trist á hóre at morfaren din er syk, jeg háper det gár bra med ham! *trósteklem*

Anonym sa...

Dette kledde du! Absolutt en forandring til det bedre :-)

Anonym sa...

Du kledde krøllene og ble virkelig flott på håret :)
Sist jeg var hos frisøren ble det helt kort, blondt hår

Buster N sa...

Alt kler den smukke.

:-)

mirakel sa...

Lothiane: Takk for det! Pleier ofte å bli litt hvorfor-ikke-klippe-av-meg-alt-håret-for-å-få-litt-forandring-modus mens jeg sitter i frisørstolen, så dette var en deilig forandring. Ser ikke for meg at jeg blir særlig fin som snau, liksom.

Morfar ble på et merkelig vis bedre. Men man slapper vel aldri helt av når noen er syke..

Pistasje: Takk, takk! Jeg er enig, faktisk. Skulle vært ekte krølltopp, jeg!

Beate: Helt kort og blondt er kult, det! Jeg ønsker meg egentlig mørkerødt hår.. men nå får krøllene holde. Er så dårlig på å vedlikeholde farging. :)

Buster: Ah.. og da er jeg smukk! :p

Anonym sa...

Heisann,
Du ble skikkelig fin på håret! Og jeg kan se for meg at du hadde vært skikkelig knæsj med rødt hår også! :o)

Så godt at det går litt bedre med morfar, er ikke no godt når nære mennesker er syke :( Håper han får mye fin tid framover til å lage gode minner!

KleM :o)

Ps: Du må skrive om det dersom du blir spådd i hånden -Spennende! :o)

mirakel sa...

Angel: Tusen takk! Rødt hår hadde vært supert.. men men. Det blir for mye styr. ;)

Jeg skriver om det hvis jeg spår meg i hånden. Må se litt an penger og hvor man kan gjøre det, men det er et mål for 2008 ihvertfall.

:)