tirsdag 6. mai 2008

Meme

Jeg har lite skrivelyst om dagen, så da er det på tide med et lite meme. Les det og post det i din egen blogg. Den er morsom.

1. Hva var den første tanken som slo deg da du så deg selv i speilet i morges?
"Jeg ser da neimen ikke så værst ut til å ha vært oppe til sent i går. Og jovisst var det deilig at jeg dusjet når jeg kom hjem i natt, men det straffer seg på håret. Jeg kan kjenne det duver der oppe."

2. Når er neste gang du kommer til å ha sex?
Jeg håper da virkelig at det ikke blir så lenge til. Kanskje jeg kan finne meg en boytoy i helgen?

3. Skriv et ord som rimer på FUCK?
Møkk. Som i at sexlivet mitt er møkk om dagen.

4. Favorittplanet?
Er nå veldig glad i jorden, jeg.

5. Hvem er den fjerde personen på tapt anrop-listen din?
En venninne. Mobil er fint når man må finne hverandre.

6. Hva har du som ringelyd?
En kjempe behagelig og rolig lyd, sånn at jeg ikke skal bli stresset når den ringer (som om det funker).

7. Hva har du på deg?
Å. Jeg skulle så gjerne sittet i en lekker neglisjè, men det er pysjamasbukse og collegejakke. Komfort fremfor utseendet.

8. Setter du deg selv i bås?
Ja. Jeg er f.eks fullstendig klar over at jeg er ganske dum. Type følger-ikke-nok-med-på-nyhetene-og- har-ikke-peiling-på-tall-og-hvor-land-liggger-dum.

9. Hvilket merke er det på skoene dine?
Er ikke opptatt av merker. Men jeg har akkurat tatt frem nydelige ballerina sommersko.

10. Hva er best - lyse eller mørke rom?
Lyse. Det blir mer positivt.

11. Hva synes du om den personen du rappet denne meme-tingen fra?
Det er Beate. Vet ikke så mye om henne, men hun har skrevet noen kommentarer som fikk meg til å smile, så jeg tror hun er snill.

12. Hvis du er alene i et rom med to senger, hvilken velger du å sove i?
Den venstre. Hjertesiden. Neida. Jeg ligger godt hvorsomhelst, jeg.

13. Hva gjorde du rundt midnatt i går?
Da danset jeg rare danser på hotelldiskotek. Kurs er fantastisk.

14. Hva står det i den siste sms-en i innboksen din?
"Hallois! Er på *****, si fra hvis du er ledig for et røykebesøk. :)", fra nydelige blogger og venn, Sorgenfri.

15. Hvem er den siste personen du så i dag?
To kollegaer som jeg satt på med fra kurset.

16. Hvilke(t) ord bruker du igjen og igjen?
Mmm. Jeg er en aktiv lytter.

17. Hvem er den siste som fortalte at han/hun elsker deg og når skjedde det?
Det er sikkert to, tre år siden. Virker som et helt annet liv. Eksen min var egentlig ganske flink til å si det, da. Må finne en slik en igjen en gang.

18. Hva er den siste hårete tingen du tok på?
Min egen legg. Det er utrolig hvor kjapt hårene vokser ut.

19. Hvilke rusmidler har du inntatt i løpet av de siste tre ukene?
Rødvin og øl. Nam.

20. Hvor mange ufremkallede filmruller har du liggende?

Jeg har ikke fremkalt bilder siden 2003, så begynner å bli en del. Men det er selvsagt ikke filmruller, men inne på dataen.

21. Din favorittalder i livet så langt?
Jeg liker veldig godt 24. Ting er litt mer stabilt nå, jeg nyter livet slik jeg vil gjøre det.

22. Hvem er din verste fiende?
Har ingen fiender, men er et par jeg ikke liker. Prøver å være snill pike og tilgi, men blir ikke helt til det.

23. Hva har du som skjermbilde på din personlige computer?














Personlige computer, faktisk. Vel. Det er et bilde av meg og mormor tatt i helgen. Fine mormoren min.


24. Hva er det siste du sa til noen i dag?
"Da snakkes vi senere. Hils pappa og lillebror, da. Er alt forresten bra med dem? Ja. Ok. Vel. Vi snakkes. Ring om du vil ta en røyk senere i dag, da. Mmmm. Ha en fin kveld, og kos deg på dataen. Ja, vi snakkes. I lige måde. Snakkes senere. Hade!" Mamma og jeg bruker litt tid før vi får lagt på.

25. Velg mellom en million kroner og evnen til å fly.
Evnen til å fly ville betydd ufattelig mye mer enn en million kroner. Da kunne jeg flydd hjem hver gang jeg ønsket det.

26. Liker du noen?
Jeg liker de fleste, og særlig menn. Menn er bra.

27. Siste sangen du hørte på?
Counting Crows med "Sullivan Street". Minner om folkehøgskole og forelskelser. Vakker sang.

28. Hvis den siste ukjente personen du snakket til plutselig ble fly forbannet på deg, hva ville du gjøre?
Gråte. Jeg liker ikke at folk blir sinte på meg.

29. Hvem kunne du tenke deg å dra til så det sang, midt i ansiktet?
Egentlig ingen. Har ikke slike dyriske behov.

30. Hva befinner seg nærmest din venstre fot akkurat nå?
En fotskammel. Man skal da sitte behagelig.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tar utfordingen :) Sidenjeg selv er litt tom for ord ;)

mirakel sa...

Så bra, Tornerose! Du har forresten verdens vakreste nick. :)

Og sånne lister funker godt når man er tom for ord.

Solskygge sa...

Jeg har rappet denne. :)
Takk for tidtrøyte på en søndag og en veldig god blogg.

*sokk på tokt*

mirakel sa...

Hei, Sokken! For et fantastisk nick..! :)

Vel, takk for flotte ord. Meme'er er supre å ha på en søndag.

Håper du har hatt en fin helg!

Solskygge sa...

Takk. :)Sånn blir det når man fryser støtt, nemlig. ;)

Og jeg har hatt en rolig og helt grei helg. Det er ikke du som har stukket av med sommer'n, vel? ;)

mirakel sa...

Nei, det er ikke jeg som har tatt'n. Har lett etter den i helga jeg også. Men nå ser det ut til at den er tilbake for i dag, ihvertfall.

Soooool! :D Tenk at vi snart er i juni..! *måpe*

Solskygge sa...

*store øyne* Har du sol, liksom? Sånn på ordentlig?! Hrmf...
Her er det så grått og trist atte.

Men juni, ja...Sommer'n burde troppe op snart.
*trommer utålmodig med fingrene*

mirakel sa...

Jepp, sol på ordentlig. I morgen skal jeg kanskje grille etter jobb, også skal jeg få tilbake solbrentheten jeg mistet i det dårlige været. ;)

Solskygge sa...

Jeg fant sola i dag! Hele dag!
*smil fra øre til øre*

Håper fargen kom tilbake.

mirakel sa...

Ås, så heldig du er! Sola er jo her også, men jeg er kontorrotte.. og da får jeg ikke vært så mye ute i den som jeg skulle ønske.

Teller ned dagene til helg.. to dager igjen nå! ;)