torsdag 10. april 2008

"Nå mangler det bare et skudd til kaffen"

De fleste husker vel Siv og Knut, "en kjærlighetshistorie" som gikk på nrk for en tid tilbake? Vel. Her er en liten sketsj de gjorde på Ut i vår hage:



Jeg syns den er ekstremt sjarmerende. Den viser kjærlighet slik den skal være, og selvironi slik vi alle trenger.

I ettertid har Knut sagt at han angrer på at han ble med. Dette fordi han ikke står for den siste setningen: "nå mangler det bare et skudd til kaffen".

Jeg er vel enig i at den ikke passet inn. Hele sketsjen var så lite fokusert på rus, så veldig fokusert på en ny start. Det var synd at de ødela det med utsikt til en sprekk. Med fare for å være selvhøytidelig og kjedelig så liker jeg ikke at folk tuller med slikt. Jeg ser hvordan sprekker ødelegger tillit, selvfølelse og "det nye livet" nesten hver dag.

Men det var en nydelig sketsj. Det gir meg liksom troen på det jeg jobber med.

2 kommentarer:

Meg sa...

Åh....Siv og Knut.. De er fine, de :) Jeg studerte sammen med søsteren til Siv i 2006, hun hadde noen historier om dette paret. Jeg ble så rørt.

Kjærlighet.

mirakel sa...

Ja, de er nydelige! Virket så ekte, alt sammen.

Kjærlighet er absolutt ikke å forakte.. satser på at jeg finner en som behandler meg sånn som Knut behandler Siv. ;)