torsdag 31. januar 2008

Du skal ikke tro du er noe

Du skal ikke tro du er spesiell.

Dine problemer er ikke større enn mine. Du snakker om å være trist, men du aner ikke. Du har aldri vært like mørk som meg.

Dine tanker er ikke dypere enn mine. Du tror du kjenner deg selv, at du vet hvem du er og hvor du kommer fra. Men du kan aldri vite like godt som meg.

Ditt syn på deg selv er ikke slik vi andre ser deg. Du tror du har lykkes og at du ser bra ut. Men jeg er alltid bedre.

Og når du glemmer skal jeg fortelle deg. Jeg skal få deg til å huske hvem du egentlig er.


For du skal ikke tro du er noe annet enn ingenting.

14 kommentarer:

mirakel sa...

Litt angst for at dere skal tro jeg faktisk mener dette om noen.. for da må dere isåfall tro jeg er himla slem. Og det stemmer altså ikke.

Dette er mer en oppfatning av hvordan mennesker snakker til hverandre. Både med og uten verbalt språk. Jeg liker det ikke.

ellikken sa...

1. HUSK AT DU ER ENESTÅENDE.
2. HUSK AT DU ER ET VERDIFULLT MENNESKE.
3. HUSK AT DU HAR FÅTT DITT VETT FOR Å BRUKE DET.
4. HUSK AT DU HAR NOE Å GI SOM ANDRE IKKE HAR.
5. HUSK AT DU HAR INNSIKT OG ERFARINGER SOM ANDRE IKKE HAR.
6. HUSK AT DU HAR MYE DU HAR GRUNN TIL Å VÆRE STOLT OVER.
7. HUSK AT DU DUGER TIL NOE.
8. HUSK Å TOLERERE DE SOM IKKE ER SLIK SOM DU.
9. HUSK DET ER NOEN SOM BRYR SEG OM DEG.
10. HUSK DU HAR NOE SOM DU KAN LÆRE ANDRE.

Sorgenfri sa...

Godt observert og godt skrevet.
Synd at det skal være slik. :o/

Anonym sa...

Mmmm... *blir tankefull*

mirakel sa...

Ellikken: Det er faktisk litt godt å lese de ordene der. Kanskje man skulle lest det daglig, så kunne man hjernevasket seg selv litt.

Sorgenfri: Du merker det du også, ja? Hmm.. jeg skal ihvertfall jobbe hardt for å aldri være slik selv!

Ole K: Tankefull kan være spennende, det. Kanskje du tenker noe nytt. :)

God helg, alle tre!

2barnsMamman sa...

Som når man krangler med noen, og kun ser sitt eget syn på saken... "Jeg ble veldig lei meg og såret. Og det var din skyld!" Glemmer ofte at den andre også mest sannsynlig ble lei seg...

mirakel sa...

Ja, jeg vet det. Så sitter man der og har skyldfølelse, og glemmer at man faktisk selv også ble såret. Føles urettferdig.

Tror jeg skal passe veldig godt på, sånn at jeg ikke blir slik.

~ Underveis ~ sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
mirakel sa...

Godt sagt, Jorunn! :)

Takk for besøket her inne. Koslig med kommentar, syns jeg. Skal kikke innom deg når du har begynt å blogge også.

~ Underveis ~ sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Leste den første kommentaren fra deg Mirakel. Jeg tror ikke noen tror det om deg, Mirakel. Du virker jo ikke slemm i det hele tatt. :-) Mens den som har skrevet det diktet syns jeg virker kjempeslem. Enig med deg der. Ikke bare slem heller, men nesten psykopatisk. Får omtrentli gåsehud. Grøss og gru.

mirakel sa...

Anonym: Det er jo jeg som har skrevet det, da. Men ellers takk for at du ikke tror jeg er psykotisk. ;)

Anonym sa...

-enkelte ting har jeg nok aldri vært i tvil om.

mirakel sa...

Anonym:

Enten er du den anonym som har skrevet tidligere her oppe, og mener at du ikke har vært i tvil om at jeg ikke er psykotisk. I så fall takker jeg for det.

Dersom du ikke er den anonym, så mener du at du ikke har vært i tvil om alt som står i innlegget..? Og da viser jeg til kommentaren til Ellikken lenger oppe her, og ber deg om å ikke høre på hva jeg skriver i bloggen min. ;)