mandag 7. januar 2008

Bilder

Jul og bursdag pleier ofte å ende med en ganske grei økonomi. I år ønsket jeg å vise at jeg er voksen og ansvarlig, og har dermed kjøpt noe stort. Intet mindre enn noe varig, nødvendig og selvutviklende, faktisk.

Jepp. Jeg er nå den stolte eier av en Canon Ixus 70. Et lite, nett og fantastisk kamera. Den matcher til og med mobilen min! *klapper i hendene og hviner frydefullt*

Søndag hadde jeg min første fotograftur ute. Foruten en herlig gåtur og godt selskap (Confiteor), var det deilig å føle seg kreativ igjen.


Det er rart hvordan man får uttrykt følelser gjennom en liten knapp.


Alt det lille jeg går forbi hver eneste dag, det får jeg endelig øynene opp for.


Og alt som jeg tidligere har tenkt på som stygt, det er i grunn ganske vakkert.


Så får det bare være at jeg ikke er så dreven enda. Jeg har store planer om å øve meg.

Jeg har savnet dette.

12 kommentarer:

Buster N sa...

Jeg er rørt til tårer over denne fantastiske utviklingen i ditt liv.

Gratulerer.

Gratulerer en gang til.

Hjerterdame sa...

Kjempefine bilder!! Og kameraet var skikkelig pent.. :)

Anonym sa...

Flotte vinterbilder så langt da, en bra start! :-)

Sorgenfri sa...

Å, nå kjente jeg at jeg virkelig savner dette selv... :o/

Er glad på dine vegne, og ikke så rent lite misunnelig.
Økonomien vår om dagen utløser samtaler som "skal vi fylle bensin eller kjøpe p-piller?"

Ille. Rett og slett ille.

mirakel sa...

Buster, min favoritt fotoblogger: Takk, takk. Jeg tørker tårene sammen med deg.

Hjerterdame: Takk! Kameraet er veldig stilig! Gleder meg til å vise det til deg i virkeligheten.

Serendipidycat: Tusen takk! Kameraet er jo så genialt, så bildene tok seg nesten selv. Hehe!

Ida: Ja, du er jo en liten fotograf. Kanskje vi skal gå tur og ta bilder sammen en dag? Det hadde vært kjempe koslig.

Og den økonomien der hørtes slitsom ut. Lurer på hva dere valgte. ;)

Anonym sa...

Chau!

Kule bilder! Har jo glemt helt å gratulere deg med dagen. Kan jeg summere alt opp? Gratulerer med dagen, God jul, godt nytt år!

mirakel sa...

God jul&godt nyttår til deg også!

Ingen fare at du glemte meg litt. Bare veldig hyggelig at du husket meg nå. :)

Anonym sa...

Gratulerer med kamera, håper du får mye glede av deg! Ser absolutt ut som du evner å "se", dette lover godt. Fine bilder! Gleder meg til å se mer. :)

mirakel sa...

Tusen takk, Lothiane. :) Jeg er egentlig ikke en av de som klarer å "se" (skulle ønske jeg var!), men tror at øvelse vil bedre det etterhvert. ;)

Anonym sa...

Det ser ut for meg som at du "ser" bra, Mirakel. Disse bildene du har lagt ut viser meg det. Det er stemning i dem, du legger merke til små detaljer og det vakre rundt deg. Det er en god egenskap!

Anonym sa...

Å, jeg liker bildene dine!
Nettopp sånne små detaljer som folk glemmer å se, men som jeg og du og noen andre bare leter etter...i verden, i livet, jeg likte de veldig godt, lykke til med kameraet ditt!!!

mirakel sa...

Lothiane: Tusen, tusen, tusen takk! Det betyr mye at du sier det. Du er jo flink til å ta bilder selv..!

Sipusa: Takk! Herlighet.. det er ingen sak å legge ut bilder på bloggen, jo.. jeg som var litt nervøs. :)

Dere fortjener en klem begge to: *klem*