onsdag 19. september 2007

Å bli avvist

Det er så morsomt å se på at folk blir avvist på tv. Ikke fordi jeg er sadistisk eller slem, men fordi jeg koser meg med å se på reaksjonene. Det er som regel èn av to:

1. Masse tårer, skuffelse og tristhet. I grunn ikke så morsomt å se på, men i det minste litt ekte.

2. Tapre smil og dårlig skjult bitterhet. Utsagn som "jeg har det best uten en sånn drittsekk uansett" eller "han var ikke slik jeg trodde allikevel" eller "det er hans tap, jeg er en fantastisk dame" florerer.

I et program hvor Tor Milde skal finne seg dame ble en fargeklatt av et kvinnfolk nettop valgt til å forlate showet. Og hun var en ekte 2'er (høhø). Hennes første reaksjon var et trekk på skuldrene, og et "jeg skjønner ikke hva de tenker på"-blikk. Så gikk hun over til en litt bitter holdning. Og hun endte med å sette spørsmålstegn ved at Tor kunne finne på å ekskludere henne.

Hun var jo en voksen dame, med ryddige forhold og god helse.

Makan.

Så det er slike man leter etter når man blir i 50-årene? Litt som når man skal kjøpe en hest, liksom?

(Selv tar jeg alltid avvisninger med den største verdighet. Jeg lar en enslig tåre gli sakte nedover kinnet, før jeg tappert vifter den bort. Så sukker jeg, før jeg innrømmer at jeg er lei meg, men at jeg nå er klar for nye eventyr. Jepp.)

4 kommentarer:

Hjerterdame sa...

Ja, jeg har vært tlftrøst til den enslige tåren før jeg. ;)

Artig hvordan dama beskreiv seg selv.. Hvordan ville du beskrevet deg? Jeg hadde vel lagt mer vekt på mine indre verdier og personligheten min enn akkurat det med helse, alder og livssituasjon. ;)

Minneapolise sa...

Jeg synes det er morsomt hvordan de alltid melder seg på et program der de vet at alle unntatt en må velges ut før programmet er over, og så presterer de likevel å ta det innmari personlig og være skikkelig overrasket når det skjer.

Sorgenfri sa...

Jeg liker også å se på damene som faller innunder kategori to.
Hehe.

"Han var vel ikke moden nok til å takle en sterk og selvstendig kvinne. Hvis det er slike overfladiske bimboer han vil være sammen med, så er jeg jammen glad jeg slapp å kaste bort mer tid på ham."

*fnis*

mirakel sa...

Hjerterdame: Jepp, du er mitt ekspertvitne på at jeg alltid er elegant. ;) Og jeg aner ikke hvordan jeg ville beskrevet meg. Det eneste jeg vet er at jeg ikke ville nevnt noe som helst om god fysikk. ;)

Minneapolise: Det er tydelig at Tor Milde er en skikkelig sjarmør, egentlig. Og jeg tror kanskje jeg ville blitt som de damene også. Antagelig ikke for mr. Milde, men for enhver annen kar. Konkurranse og forelskelse gjør så mangt.

Sorgenfri: Nettop! Du ga et meget godt og troverdig eksempel der... :D