fredag 6. juli 2007

Tre ting om meg - meme

Jeg ble tagget av frøken Hjerterdame. Og jeg gjør som jeg får beskjed om. Jeg er grei slik.


Tre jobber jeg har hatt i mitt liv:
1. Da jeg var ganske ung vasket jeg på fabrikken der min mor jobber. Det var meg og min søster, supervaskekonene. Mye skravling, en og annen smugrøyk og litt vasking. En perfekt jobb.
2. Jeg har vært en hardtarbeidende stuepike. Dette vil si at jeg er en racer på sengetøyskifting, dovasking og slurvete overflatevask. Dessuten har jeg sett så mye ekkelt at det skal litt til å sette meg ut. Og nå ser jeg at jeg har vasket mye i mitt liv.
3. Jeg jobber for tiden med rusmisbrukere. En strålende jobb, som jeg nå skal være borte fra i hele tre uker. Det virker litt lenge. Og det er både godt og vondt.

Tre steder jeg har bodd:
1. Ved skogkanten. Fuglekvitter, grønne trær og en bekk til å drikke vann av. Ganske idyllisk.
2. Studentbolig og folkehøgskole. Møkkete, sosialt og venner overalt.
3. En leilighet med do i kjeller, dusj på soverommet og vask på kjøkkenet. Her jeg bor nå, altså.

Tre steder jeg har feriert:
1. Hos min farmor. Hver eneste sommer da jeg var liten. Jeg og min søster fant en venninne der. Og vi løp rundt for å finne blader med bilder av Hanson i.
2. En venninne og jeg reiste til Syden i våre ungdomsdager. Det var frihetens og naivitetens tid. Jeg lærte et og annet om mannfolk den gangen.
3. Stedet der bussene har to etasjer og er røde. Der de kjører på feil side, og har en diger klokke som heter Ben. En venninne og jeg storkoste oss. Selv om vi angret på å ha bestilt uspesifisert.

Tre av mine favorittretter:
1. Hjemmelaget pizza. Mamma sin hjemmelagde pizza.
2. Hamburger.
3. Brødskiver.

Tre steder jeg skulle likt å vært nå:
1. I en eller annen armkrok. Nesten hvem som helst sin.
2. På en solfylt strand.
3. På brygga i byen min.

Tre personer jeg håper vil svare på dette:
1. Frøken Fryd.
2. Spardame.
3. sunshwr.

Dere må ikke, altså.

11 kommentarer:

Hjerterdame sa...

Brødskiver!? Gi deg da..!!! Haha. :D Du er deg selv lik.

Likte måten du beskreiv hvor du har bodd. :) Du kunne også lagt til; i annen etage hos en venninne av mamma der tapeten var fargerik og i sirkler. ;) Husker du? :)

Anonym sa...

Som du vet er jeg ingen skrivelangtekstpåbloggenperson for tiden. Men jeg skal se hva jeg får til. Kay?

mirakel sa...

Hjerterdame: Brødskive med jordbærsyltetøy og hvitost på er undervurdert. ;)

Jeg husker godt tapeten, ja. Der var det også noe smugrøyking, mener jeg. :p Det var noen fine måneder.

Natta!

Hansolav: Jeg vet at du ikke skriver så mye, men jeg tenkte jeg skulle prøve om du ville. Så du hadde skrevet noe om tannleger, og tenkte det var verdt et forsøk. ;) Du gjør som du vil..

Natta til deg også. :)

Hjerterdame sa...

"Livene våre består av tid. Dagene våre er målt i timer, kunnskapen vår er målt i år. Vi bruker noen minutter av vår travle dag for å ta en kaffepause. Vi iler tilbake til pultene våre, vi ser på klokken, vi lever etter avtaler. Likevel blir det slutt på tiden, og innerst i hjertet lurer man på om alle de sekundene, minuttene, timene, dagene, ukene, månedene, årene og tiårene ble brukt på best mulig måte."
- Cecilia Ahern, fra boka "Der regnbuen ender".

mirakel sa...

Åh, nå måtte jeg le litt høyt igjen. Tipper du storfniser til din samboers store forargelse? ;)

"Time is great teacher, but unfortunately it kills all its pupils."

Og: http://www.ordtak.no/index.php

Sorgenfri sa...

Brødskiver som favorittrett?!
Er du sikker på at du ikke svarte på "Tre ting jeg har spist"?

Lothiane sa...

Artig meme. :)

Jobblisten din ligner faktisk litt på min. Jeg har også jobbet som stuepike og med rusmisbrukere. Dessverre ble jeg aldri noen racer i husarbeid/sengetøyskift. Fikk beskjed om at jeg var for treig! haha..

:) Takk for svar hos meg, det var godt å våkne til!

Unknown sa...

Stuepike.. Det begynner å bli en del av oss bloggere med stuepike-bakgrunn. Kanskje vi alle burde starte opp en felles stuepikeblogg, og kun poste om stuepiketing.

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med rekord i lakenskift

Lothiane sa...

haha! vel, da trenger jeg en støtteforening for stuepiker som ikke virker.

mirakel sa...

Evil Giraffe: Brødskiver er veldig godt, det! Det er undervurdert, som sagt tidligere her. ;) Og, neida. Jeg svarte på tre favoritter.

Lothiane: Hvis ikke du er tagget på dette meme'et, så er du det nå. ;)

Jeg ble ganske rask som stuepike. Men det viste seg bare at jeg slurvet mer enn jeg vasket. Så jeg tror du kan være stolt over at du ikke ble den raskeste.

Egoisten: Kanskje det, ja. Vi er jo en hel liten gjeng med stuepiker her. Du er vel den eneste gutten hittil, da.

Også er du god på å brette doruller. Den skal du ha. ;)

Lothiane sa...

Jeg husker den dorullbrettesaken! haha, det har jeg faktisk brukt noen ganger. Men stort sett ikke... ;)

Takk for tagg.. tror det er min andre, så jeg får se å komme i gang. :)