søndag 1. juli 2007

Meg for 10 år siden

Hjerterdame tagget meg, og jeg har nå fått i oppgave å fortelle 10 ting som skjedde med meg for 20 år siden. Tro meg, jeg har vridd hjernen i håp om å finne ut noe. Og jeg husker absolutt ingenting fra da jeg var 3 år. Kanskje ikke så overraskende, egentlig. Vel vel. Jeg ringte min mor for å høre om hun visste om noe som hadde skjedd da, men hun husket heller ikke. Det eneste hun sa var at hun da var hjemme sammen med meg og tvillingsøsteren min, og at hun ikke jobbet. Og hvis det er det eneste jeg har, så syns jeg det blir en litt dårlig post.

Så jeg tar meg litt kunstnerisk frihet, og endrer oppgaven til:

Hva gjorde jeg for 10 år siden? Da var jeg 13 år, og midt i en blomstrende pubertet.

(Obs! Jeg kan ikke garantere at alt stemmer. Jeg forsøker å huske, men det er tydelig at jeg ikke har spesiellt god hukommelse.)

1. Jeg forlot barneskolen i den trygge hjembygda, og begynte på ungdomsskolen i den skumle byen. Det var ikke spesiellt morsomt, egentlig.

2. Jeg var forelsket i alle guttene jeg møtte. Jeg har alltid vært opptatt av det andre kjønn.

3. Jeg hadde min aller første ordentlige kjæreste. Tidligere hadde jeg bare hatt en kjæreste gjennom brev. Han skrev på blått papir og sprutet parfyme på. Kjæresten jeg fikk nå var akkurat min type. Ett år eldre enn meg, blond, briller og sykelig opptatt av sykler. Jeg var hodestups.

4. Jeg møtte min første ordentlige kjæreste på et diskotek, og vi endte opp med å kline. Det var min første klinings. Jeg kan fortsatt huske følelsen av de klamme hendene på ryggen, og hvor fint jeg syns det var å kysse. Det var først nå jeg forsto at man ikke trengte å holde pusten når man kysset lenge.

5. Jeg ble kjent med et knippe byfolk, og fikk noen nye venner. Klarte samtidig å holde på de fleste fra den gamle skolen, og hadde et nært og godt forhold til min kjære tvillingsøster.

6. Jeg var ikke spesiellt populær på skolen, og var litt sær av meg. Jeg likte å skille meg ut, og hadde en heller merkelig klesstil. Også var jeg aldri sterk nok til å takle at folk kommenterte det. Litt uheldig kombinasjon, egentlig.

7. Jeg var en ihuga Hanson-fan, og tapetserte rommet mitt med plakater. Jeg brukte mange timer på å drømme om hvordan jeg og Taylor skulle gifte oss.

8. Jeg hadde hatt mensen en god stund nå, og følte meg fryktelig voksen. Når min mor og far ikke var helt enige i det, ble det en hel del krangling. Jeg forsøkte å rømme en gang, men ble redd med en gang jeg kom ut i mørket. Det var flaut å komme hjem etter bare to minutter.

9. Jeg og et par venninner dro på The Gathering i Hamar. Vi brydde oss ikke så mye om data, men vi visste at det var mange gutter der. Og jammen fant vi oss noen kjærester der også.

10. Jeg hadde mange brevvenner, og har fortsatt kontakt med den ene (fugged). Vi snakket timesvis i telefonen, og vokste så og si opp sammen. På hver vår kant av landet.

----

Sånn. Dette var morsomt. Jeg vet ikke helt hvem som har tatt denne, så jeg dropper å tagge noen. De som vil kan jo skrive en slik sak. Det anbefales.

4 kommentarer:

Sorgenfri sa...

Haha, nå fikk jeg flashback til det du fortalte om en kne-selebukse(?)i ungdomsskoletiden! :o)

mirakel sa...

Ja, det flashbacket har jeg også. ;) Buksa var ikke spesiellt fin, og jeg brukte den heldigvis ikke så mye. Hehe!

Sorgenfri sa...

Vel, du skulle beholdt den, for nå er den på moten igjen... ;o)

mirakel sa...

Jeg var bare ti år tidlig ute. Ingenting å skamme seg over. ;)