søndag 6. mai 2007

Helg

Fredag.
Etter jobb går jeg sporenstreks til parken. Sitter der et par timer sammen med en av mine beste venninner, og kjenner på lykke. Det er noe spesiellt med parker. Plutselig er det liksom helt greit å bare være stille sammen. Får voldsomme minner om min første kjæreste også. Vi pleide å ligge i parken sammen, tett i tett. Også luktet han CK-parfyme, og jeg var helt ufattelig forelsket.

Etter parken drar vi på kino. "Farvel Falkenberg" er en av de rareste filmene jeg har sett. Jeg gråter, ler, kjeder meg og er helt tom. Alt på en gang. Veldig, veldig merkelig.


Lørdag.
Jeg leker at jeg er en prinsesse som blir giftet bort til en eller annen prins. Og jeg tar litt bilder av meg selv mens jeg draperer stoff fra prinsessesengen min rundt hodet. Det skal ligne et brudeslør. Også ser jeg usigelig trist ut, slik som jeg antar at tvangsgiftede prinsesser føler seg. Samtidig er jeg fullstendig klar over at jeg er en jente med store fritidsproblemer.


Så spiser jeg litt jordbær. Noe sier meg at disse bærene er litt for gode til å være sanne, og jeg antar at det er store mengder sprayetellerannet i dem. Men de er fryktelig gode, og jeg får en liten forsmak på sommeren.



Da er det tid for en skikkelig vask av leiligheten. Vinduene blir vasket for første gang. Samtidig oppdager jeg at kameraet mitt har selvutløser. Dette har jeg mye morro med (som dere kan se på bildet.. høhø).

Siden jeg sliter med heftig edderkoppangst takler jeg ikke å vaske vinduene utvendig, og jeg merker dermed ikke så stor forskjell etter vasken. Det ser fortsatt møkkete og fælt ut.


Men jeg koser meg med gulvvask og støvtørking, og hele leiligheten lukter grønnsåpe etterpå. Med en duft av furunål. Samvittigheten er skinnende ren nå.

Moppen er forresten byttet ut med en gammeldags langkost. Jeg sverger heretter til slike. Det føles så mye renere.


Resten av kvelden sitter jeg i sofaen. Omtrent som på dette bildet, bare mye mer avslappet. Det er litt uvant med selvutløser enda, for å si det slik.

Uansett. Jeg koser meg med melkesjokolade, brus og pizza. Og innimellom sniker jeg meg ut for en røyk, men ikke så ofte. Har en dårlig periode når det gjelder edderkoppangst, og er redd for å være ute i mørket.

-------

Og jeg antar dette var utrolig lite interessant for dere. Jeg beklager, men jeg hadde bare så lyst til å skrive noe.

8 kommentarer:

Anonym sa...

*ler i grunn fortsatt over prinsessebildet*

Du er morsom og søt. :) Natta!

mirakel sa...

Hehe.. egentlig føler jeg litt for å slette bildet, men jeg vil ikke være så pysete. ;) Jeg får late som at jeg er morsom og søt, ja.

Natta, trofaste leser! :D

Anonym sa...

Blir glad bare jeg ser at du har skrevet jeg! :)

mirakel sa...

Ah, godt å høre. Noen ganger har man bare lyst til å skrive et eller annet, og da blir det fort litt pjatt. Særlig når man ikke har en hjerne som funker like bra alltid. ;) Tusen takk, ihvertfall!

Anonym sa...

hehe... Morsomt å lese!! Utrolige bilder!! Du e så oppfinnsom!!:)

Du?! De bildene fra hælga vi fæsta sammen...kan du send mæ de? Eller legge de ut på facebook?:) Klem Karina

mirakel sa...

Jeg har nesten ingen bilder fra vi festa sammen, jeg. Tror det ble tatt tre stk. eller noe. Men jeg kan sende de til deg på mail, ja. :)

Gjør det nuh, jeg!

Unknown sa...

herlig post :)

mirakel sa...

Takk. Den er herlig egosentrisk, ihvertfall. ;)