fredag 20. april 2007

Apell

Tidligere denne uka ble jeg oppmerksom på at et av innleggene mine, "En ny venn", hadde blitt nominert på Sonitus. Det er vel unødvendig å si at jeg ble yr av lykke, og at dagen min (som til da hadde vært helråtten) ble et par hakk bedre. Jeg hadde jo aldri trodd at jeg skulle ende opp på en slik liste..! Jeg forbredte meg på 0% stemmer, men var ellers meget fornøyd med å i det hele tatt bli lagt merke til. Jeg er visst ganske opptatt av at folk skal legge merke til meg.

Etterhvert har lykken snudd, og jeg har blitt ganske så "obsessive" (i mangel på et bedre ord). Skrekken for å få 0% stemmer har nesten tatt overhånd, og jeg har sjekker resultatene skremmende mange ganger. Daglig. Nå ligger jeg ikke på 0%, men jeg leder heller ikke. Og det er visst ikke bra nok for meg. De som sier at de bare er glade for at de ble nominert juger. De vil alle vinne.

Jeg var i grunn ikke klar over at jeg hadde noe konkurranseinstinkt, men det viser seg altså at jeg har et.

Så: STEM PÅ MEG!

Dere skal få noen gode grunner:
1. Jeg er ny her. Alle bør strebe etter å få nye folk til å føle seg verdsatt og bemerket.
2. Jeg var to timer unna å vinne Esquil sin dvd-konkurranse. Bittert.
3. Jeg har hatt en slitsom og ekkel uke. Det eneste lyspunktet jeg har hatt var faktisk denne nominasjonen.
4. Jeg har aldri vunnet noe særlig. Min største seier var da jeg vant et møte med Hanson, men ellers har jeg hatt rimelig uflaks.
5. Jeg har bevist at utrykket: "uhell i spill, hell i kjærlighet" bare er tull. Jeg har neimen ikke mye hell i kjærleiken. Og det tror jeg kanskje er hovedgrunnen til at jeg skal få vinne denne konkurransen.

Gi meg nå muligheten til å kjenne (den ukjente) smaken av seier!

10 kommentarer:

Esquil sa...

Nå leder du :)

Gratulerer. Rølerbloggen har aldri vært nominert i den konkurransen.

mirakel sa...

Jeg leder ikke i det hele tatt. Er en viss mr. LordX (som har lovet å stappe hamster i stumpen dersom han vinner) som leder.. ;) Han fortjener det, da. Han skriver jo veldig bra.

Vant ikke du en eller annen stor konkurranse i fjor, da? Mener å huske det.

Anonym sa...

Og som reklameassistent må jeg bare legge til at innlegget heter "en venn".

Det er det beste innlegget av alle. ;) Og for meg har du allerede vunnet, vet du. ;)

mirakel sa...

Til å være reklameassistenten min imponerer du ikke så stort. Innlegget heter "en NY venn". ;)

Dessuten er dette ditt ansvar. Du må få meg til å vinne, ellers mister du jobben. Evnt. går ned i lønn. Og det har du jo ikke råd til.

Anonym sa...

Herregud, for en sjef du er. Men okei, jeg skal gjøre mitt. En Ny Venn skal iallefall komme blandt topp tre. Medalje må det bli.

Jeg har lyst til å beholde den sinnsykt godt betalte jobben min.

Esquil sa...

sannelig, jeg blingset. lorden var jo gjemt vekk helt nederst.

du får prøve noen valgløfter du også da :) jeg falt for apellen og den søte kattungen, dessuten er kent nominert for en middels post til kent å være.

jo, jeg vant noen greier ja. liker å tro at det er grunnen til at jeg ikke blir nominert. suller meg inn i falsk virkelighet mens lesertallene stuper.

mirakel sa...

Ja, det er umulig å konkurrere med han. Nå er jeg i tillegg på tredjeplass. Oh well. Jeg får belage meg på å være fornøyd med å være nominert. :)

Det var Tordenbloggen du vant! Ganske stort, i grunn. Jeg fant bloggen din i den perioden, faktisk. Det var slik jeg begynte å lese hos deg.

Og om lesertallene dine går nedover, så har du alltid din faste leserskare. Deriblant meg.

Anonym sa...

Jeg har syemt på deg! Krysser fingre for at du vinner:)
Ha en super helg.

Klem Gry

Anonym sa...

Prøvde å skrive stemt,hehe

mirakel sa...

Tusen takk, Gry! Visste jeg kunne stole på deg.

Jeg vinner nok ikke, men ligger foreløpig på en "god andreplass". Jaja. Det var jo hyggelig å bli nominert. ;)