lørdag 24. mars 2007

Vår

<-- Sola har stått på vinduet, noe lysene mine ikke er særlig glad for.

Det er en deilig følelse av vår ute. Sola skinner, folkens! På torsdag brukte jeg solbriller stort sett hele dagen. På et punkt fikk jeg faktisk frysninger fordi jeg var så lykkelig. Bare fordi det var sol, blå himmel, blått vann... og litt fordi jeg endelig fikk brukt de store diva-solbrillene mine igjen.

Jeg gleder meg til det begynner å bli blader på trærne igjen. Når hele verden blir lysegrønn, og himmelen blir rosa om kvelden. Jeg gleder meg til grillfester i hagen, utepils/brus på brygga og grus under føttene. Jeg gleder meg til kule t-skjorter med morsomme trykk på, lette joggesko og baregenservær. Og jeg gleder meg til den følelesen jeg noen ganger får når jeg ser sola om morgenen. Følelsen av å våkne, være fri og lykkelig. Og jeg gleder meg til sommerferie. I år får jeg tre uker med ordentlig fri. Helt fri, ingen eksamen eller sommerjobb. Det ser foreløpig ikke ut til å bli noen annen tur enn til Lillehammer, men man vet aldri. Jeg har tre uker til min disposisjon.

Vet dere hva jeg synes er best med våren? Det er denne oppfattelsen av at jeg skal begynne på noe. Hver vår er et nytt kapittel, og jeg får en følelse av at jeg får en ny start. Hva vil jeg bruke årets nye start til? Vil jeg fokusere på jobb, meg selv, venner, familie?

Sto forøvrig ute i dag, og da ble jeg påminnet noe av det negative ved sommertid. Veps/bie. Jeg trodde i grunn ikke de levde helt enda, men det kom en summende ved hodet mitt. Og jeg sa: "veps!" og løp bort. Etterpå skjønte jeg at jeg har begynt å snakke til meg selv. Kanskje greit med en blogg, så kan jeg heller snakke hit.

Jeg er 99% sikker på at vi skal skru klokka i natt. Fremover?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så fin blogg, du skriver så bra! Og ja, en time frem, så vi mister en time frem og jeg kommer en time for seint på jobb hvis jeg forsover meg i morgen. :o)

Anonym sa...

Måten jeg husker hvilken vei klokka stilles er at den stilles mot sommeren. så en time frem på våren og en time bakover høsten.

mirakel sa...

Cecilie: Ah.. betyr det at byen stenger en time tidligere? Kjipt, kjipt, kjipt.. jeg må være på jobb halv åtte i morra, og når klokka er skrudd fram så betyr jo det halv sju!?

Kent: Mamma har lært meg at når vi tar inn/tilbake hasgemøblene skrur vi klokka bakover, og når vi tar dem frem er det framover. Fram og tilbake. Men jeg husker den ikke fra gang til gang.

Anonym sa...

Men du skal vel ikke på jobb i morra? I morra er det jo søndag.. Hehe.

Også kan det forresten hende det blir en tur til verdens navle, nordfjord eid..?? :p

mirakel sa...

Stemmer, stemmer... søndag i dag, ja. Må si disse klokkegreiene forvirrer meg!

At jeg kunne glemme Nordfjordeid. Verdens navle. Der det skjer, liksom. Jaja. Bra vi drar dit sammen!